سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد تخصصی بازی Gotham Knights

نقد و بررسی بازی Gotham Knights

نقد و بررسی Gotham Knights یک بازی هیجان انگیز با گیپم پلی زیبا که در شهر باید به مبارزه با دشمنان خود کند. مرگ ناگهانی رهبر آنها حفره ای عظیم در قلب گاتهام ایجاد می کند و شوالیه های گاتهام داستان افرادی است که از سایه او بیرون می آیند. اگرچه گارد جدید از دیدگاه روایی به خوبی عمل می کند، اما سیستم های گیم پلی ساخته شده برای خدمت به مبارزات 30 ساعته خود برای بازپس گیری گاتهام، تیم را ناامید کرد.

اکانت قانونی بازی Gotham Knights

نقد و بررسی بازی Gotham Knights

این یک بازی Arkham نیست، اگرچه Gotham Knights از سری محبوب به عنوان نقطه پرش استفاده می کند. در یک نسخه کاملاً جهان باز از شهر گاتهام، خانواده خفاش همچنان بیشتر وقت خود را صرف حمله به دشمنان از بالای سر و حملات زنجیره ای با حرکات رزمی شیک در هنگام اعزام گروه های گانگستر می کنند. آن‌ها همچنان از دریچه‌های هوا می‌خزند تا بدی‌هایی را که با خروج ناگهانی بتمن احساس قدرت می‌کنند، از بین ببرند. جهان باز همچنین از نظر ساختاری به شیوه ای که بازیکن را در بازی می برد آشنا است. این نسخه پر از آیکون‌هایی است که از ضربات داستان اصلی گرفته تا آزمایش‌های زمانی یک‌باره و چالش‌ها را شامل می‌شود، بنابراین در نگاه اول این نسخه از Gotham تفاوت چندانی با نسخه‌های دیگر آن یا سایر بازی‌های جهان باز ندارد.

نقد و بررسی بازی Gotham Knights

داستان بازی Gotham Knights

اگرچه به نظر می رسد این بخش، با شکاف شدید طبقاتی، جنایت های مداوم، و نیات نواندیشانه اش، گشت زنی در پراکندگی شهری متأسفانه یک کار طاقت فرسا است. از آنجایی که Gotham Knights ریشه‌های اکشن-ماجراجویی آزمایش شده و واقعی بازی‌های اخیر بتمن را با یک جنگ‌جوی متمرکز بر غارت مبادله می‌کند، آهنگ اکشن از داستان‌های جذابی که کمپین اصلی نزاع‌های خیابانی و تکراری را تکمیل می‌کند که به شما پاداش می‌دهد، چشم پوشی می‌کند. بازی واقعاً قوی شروع می شود، با چندین ماموریت داستانی نویسنده که با توجه به 15 سال گذشته بازی های مجموعه گاتهام، تقریباً به همان اندازه بزرگ و جسورانه به نظر می رسد که انتظار دارید. با این حال، پس از آن مقدمه، بازی در حلقه‌های گیم‌پلی غیرقابل توجه و پر نشدنی قرار می‌گیرد که ناشی از اصول طراحی بازی‌ها به‌عنوان یک سرویس است.

پیشنهاد خرید: خرید دسته PS5

چالش بازی Gotham Knights

نقد و بررسی Gotham Knights: این بیشتر در نحوه باز شدن ابزار پیمایش منحصر به فرد هر شخصیت و درخت مهارت چهارم به عنوان بخشی از چالش های Knighthood آنها آشکار است. Batgirl سر می زند، نایت وینگ یک پهپاد مکانیکی دارد و غیره. اما تا زمانی که با هر قهرمان 10 جنایت از پیش برنامه ریزی شده را انجام ندهید، نمی توانید از هیچ یک از این آیتم ها استفاده کنید. اینها صرفاً جنایات خیابانی پراکنده ای هستند که در سطح شهر یافت می شوند و دائماً دوباره آباد می شوند. مسئله کمبود آنها نیست، بلکه عدم وجود دسیسه در اطراف هر یک از آنها خواهد بود. برای باز کردن قفل این جنایات خیابانی کلاس از پیش برنامه ریزی شده، ابتدا باید با انجام جنایات خیابانی کوچکتر و سریعتر، سرنخ هایی پیدا کنید. تقریباً بلافاصله، این زنجیره‌ای از رویدادها خسته‌کننده می‌شوند: جنایات خیابانی هرزنامه‌ای که در آن تعداد دشمنان به حدود نیمی از آن‌ها می‌رسد تا نسخه‌های بزرگ‌تر، اساساً، محتوای مشابه را باز کنند.

می‌خواهید سریعاً اینها را از سر راه بردارید تا قفل‌هایی را که در انتظارتان هستند به دست آورید، بنابراین پس از شروعی داغ از جمله صحنه‌ای به یاد ماندنی که در آن هارلی کوئین در حال تمسخر قهرمانان در حالی که تقریباً بتمن را غمگین می‌کند، به زودی به ساعت‌ها تکمیل 40 مورد فراموش شدنی می‌رسد. ماموریت های جانبی، همه بر اساس ساختار ماموریتی ساخته شده رویه ای ساخته شده اند که از نظر هدف کمی متفاوت است اما هرگز در عمل متفاوت است: به اینجا بروید، هر کسی را که قرمز می درخشد در حالت دید واقعیت افزوده خود شکست دهید، اهداف یا چالش های اضافی را تکمیل کنید تا تجربه جایزه را دریافت کنید، و شما انجام شد اگر من خیرخواه بودم، می توانستم استدلال کنم که این تصویری واقع گرایانه از گاتهام است. گشت زنی هر شب در چنین شهری پرآشوب و بی امان خسته کننده خواهد بود، با دانستن اینکه واقعاً هیچ پایانی در چشم نیست، هیچ پاداش بزرگی برای تلاش های شما وجود ندارد. اما احتمالاً این هدف نبوده و بازی ویدیویی خوبی نمی سازد.

ماموریت های Gotham Knights

نقد و بررسی Gotham Knights: بدتر از آن، هنگامی که چالش‌های Knighthood را کامل کردید، همچنان در برابر این ماموریت‌های فرعی فراموش‌شدنی مکرراً برخورد خواهید کرد. خطوط داستانی Boss دارای دروازه‌های سطحی هستند، بنابراین نمی‌توانید به سرعت پایان هیچ‌کدام از ماموریت‌های باس را ببینید، و برای ارتقاء سطح بین ماموریت‌های اصلی رئیس، اغلب بیشتر از این جنایات خیابانی را انجام می‌دهید. در همین حال، شخصیت‌های نمادینی مانند پنگوئن و لوسیوس فاکس چیزی جز ماموریت‌های بی‌تحرکی نیستند که بیشتر شبیه چالش‌های اساسی برای به دست آوردن یک طرح کت و شلوار جدید یا به هم ریختگی منابع کاردستی هستند. تبدیل شدن به محافظ هوشیار شهر گاتهام باید برای شخصیت‌ها و بازیکنانی که آنها را کنترل می‌کنند سفری معنادار باشد، اما به ندرت به چیزی بیش از مشغله کاری منجر می‌شود.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی forspoken

Boss battles جایی است که باید انتظار هیجان داشت، اما تعداد آنها بسیار کم است و از تنوع و نبوغ مسابقات گذشته برخوردار نیستند، حتی در تلاش‌های گذشته توسعه دهنده WB Montreal. جدا از خط داستانی اصلی که به شدت شامل The League of Shadows و The Court of Owls می شود، شما با هارلی، کلیفیس و مستر فریز مبارزه خواهید کرد. هر یک از این خط‌های جستجو خیلی زود در بازی شروع می‌شوند، بنابراین زمانی که هیچ چیز دیگری قبل از پخش اعتبار ظاهر نشد، شگفت‌انگیز بود. اگر نبردهای نهایی در هر یک از آن‌ها متنوع‌تر یا جالب‌تر بود، با این تعداد مشکل کمتری داشتم، اما هر کدام ناگزیر به نبردی میدانی در برابر یک شرور اسفنجی آسیب‌دیده و شاید گروهی متناوب از آدم‌ها تبدیل می‌شوند. هیچ چیز به یاد ماندنی در مورد هیچ یک از آنها وجود ندارد.

نقد و بررسی بازی Gotham Knights

اگر چه تعداد کمی از پازل ها برای حل علاوه بر تعداد ناچیز باس ها وجود دارد، مبارزه سیستم مرکزی بازی است که همه چیز بر اساس آن ساخته شده است. شما هر شب در خیابان ها و پشت بام های شهر رانندگی می کنید، سرسره می رانید، یا با سرعت در حال دویدن خواهید بود و به دنبال سرهایی برای شکستن خواهید بود. مانند طراحی و نوشتن ماموریت، مبارزات در ابتدا با متمایز بودن از بازی‌های قبلی بتمن تأثیر قوی می‌گذارند. با این حال، مشکل این است که با ادامه بازی نمی تواند تکامل یابد.

این مدل اکتیو ضد سنگین را با چیزی شبیه به RPG جایگزین می‌کند، جایی که خنک‌دان‌ها و ارباب سنج «Momentum» بر قابلیت‌های شما تأثیر می‌گذارد، و می‌تواند برای مدتی جذاب به نظر برسد. شما به شکلی شیک دشمنان چند طبقه مختلف را از بین خواهید برد، مانند خشن‌های بزرگ با سپر یا چاه‌های غیرقابل پرتاب مولوتف، اما به جای نبرد بسیار دفاعی آرکام، که در آن شما به طور سیستمی پاسخی برای هر چیزی داشتید. به هر حال، در اینجا بیشتر در مورد نگه داشتن فشار و ضربه زدن به چیزی است — این تفاوت بین عمل و واکنش است. این بر روی تکنیک‌های واقعی آموخته‌شده‌ای که بتمن باید به چهار نفر آموزش داده باشد، تأکید می‌کند، و ظاهراً همه اینها به نام RPG بودن که نیاز به دشمنان سرسختی دارد که نمی‌توانند با همان سهولتی که بتمن قبلاً نشان داده است، فرستاده شوند.

هیچ‌کدام از این شخصیت‌ها بتمن نیستند، بنابراین آکروباتیک‌تر بودن آن‌ها، مانند نایت‌وینگ، یا خرد کردن استخوان‌ها، مانند رد هود، از نظر زیبایی‌شناختی تغییر خوبی در سرعت آنهاست. اما همانطور که بازی می کند، کمبود تنوع را نشان می دهد. حرکت‌ها برای هر شخصیت متفاوت به نظر می‌رسند، اما دکمه‌ای که فشار می‌دهد تقریباً از همان اسکریپت در کل بازی پیروی می‌کنید بدون توجه به اینکه چه کسی هستید. حرکات ویژه منحصر به فرد هر شخصیت تنها چیزی است که قهرمانان را از یکدیگر جدا می کند.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی بازی PS5

دادگاه جغدها، شاید بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین افزوده جدید به اسطوره‌های بتمن در مدت زمان طولانی، نتوانسته است از پتانسیل منابع کتاب کمیک خود استفاده کند. در کمیک، دادگاه یک تهدید وحشتناک و همیشه حاضر است که وجود آن محل بحث است. صرفاً زمزمه کردن در مورد آنها می تواند شما را بکشد، یا اینطور می گویند قافیه های تاریک مهد کودک. این عنصر از جامعه مخفی شرور در اینجا لمس شده است، اما همه اینها شبیه به صحبت از طریق چند خط گفتگو است که با آنچه نشان داده شده تکمیل نمی شود. در عمل، دادگاه مانند هر دسته دیگر از دشمنان احساس می‌کند، به‌ویژه زمانی که اغلب با آن‌ها روبرو می‌شوید که در جنایات خیابانی شرکت می‌کنند، در نتیجه از مهم‌ترین خصوصیت کابال غفلت می‌کنند: کارشان از سایه.

شخصیت های بازی Gotham Knights

نقد و بررسی Gotham Knights: این بدان معنا نیست که WB Montreal از شخصیت های خود سوءتفاهم می کند. اگرچه دادگاه از نظر روایی اشتباه است، اما روشن ترین نقطه بازی مطمئناً چهار قهرمان آن است. بت‌گرل، رد هود، رابین و نایت‌وینگ بدون اخطار کلیدهای شهر را تحویل می‌دهند و مطمئن نیستند که چگونه چکمه‌های بتمن را پر کنند. همانطور که پیشرفت می کنید، صحنه های برش شخصیت را در پایگاه عملیات آنها، بلفری، یا خارج از شهر باز می کنید. از نظر روحی، اینها اغلب غم انگیز و جدی هستند، و به توصیف قهرمانان به عنوان گروه غمگین و نامطمئن یتیمی که اساساً تبدیل شده اند کمک می کنند. این لحظات صحنه های مورد علاقه من در بازی هستند. بتمن برای هر یک از آنها معنای متفاوتی داشت و نوشته به خوبی این را نشان می دهد. برای مثال، رابین از دست دادن یک نسخه ایده آل از بروس غمگین است، در حالی که رابطه نایت وینگ پیچیده تر بود و همیشه دوستانه نبود، که باعث می شود او احساس تعارض عجیبی کند.

رشد عاطفی و شخصی آنها نقطه درخشان نادری در شوالیه های گاتهام است و رشد مکانیکی آنها نیز به خوبی در نظر گرفته شده است. بالا رفتن سطح و بازی با هر یک از آنها، همان امتیاز مهارت را برای دیگران باز می کند، که باعث می شود به موقع با هر یک از آنها مخلوط شوند. جابجایی بین شخصیت ها فقط درخت مهارت جدیدی به شما نمی دهد. این به شما دیدگاه جدیدی در مورد این شخصیت بزرگتر از زندگی می دهد که سال ها بر روی هر یک از آنها ظاهر شده است و اکنون به طور ناگهانی و غیرقابل برگشتی غایب است. به سختی در نظر گرفته شده فرود می آید، و دیدن آنها تکه ها را برداشته و با هم رشد می کنند، جذاب است.

بازی دونفره Gotham Knights

نقد و بررسی Gotham Knights: این رشد با هم به بهترین وجه در حالت Co-op انجام می شود، جایی که بازی را می توان با یک نفر دیگر بازی کرد. اگرچه عدم وجود حالت چهار نفره آشکار است، بازی با یک دوست هنوز هم تجربه لذت‌بخش‌تری است. این نسخه از Gotham بهترین اجرای آن نیست، اما عظیم است و از این حقیقت اساسی بازی ویدیویی بهره می‌برد که اکثر همه چیز در کوآپ بهتر است. Gotham Knights به روش‌های مختلفی نیز به طور هوشمندانه بازی Co-op را به حساب می‌آورد. پیشرفت داستان اصلی به دنبال هدایت میزبان است، بنابراین باز کردن نقشه به عنوان هر یک از بازیکنان، لیست کارهای فعلی میزبان را نشان می دهد.

نقد و بررسی بازی Gotham Knights

با این حال، هر کاری که بازیکن دوم انجام می دهد، به داده های ذخیره شده بومی خود منتقل می کند، از جمله وسایلی که پیدا کرده اند و حتی ماموریت های داستانی که انجام داده اند. اگر برای مدتی به یکی از دوستانتان بپیوندید، سپس با ذخیره خود به کمپین بازگردید، این گزینه را خواهید داشت که از ماموریت‌هایی که قبلاً به صورت مشترک انجام داده‌اید، رد شوید و اعتبار دریافت کنید. این یک جزئیات عالی است که تعداد کمی از این بازی‌های اختیاری مشترک نادیده می‌گیرند، بنابراین اگرچه Gotham Knights از بسیاری جهات بازی خوبی نیست، حداقل مسیر بهتری را برای بازی‌هایی مانند آن نشان می‌دهد.

خیلی بد است که شهر هیجان‌انگیزتر از این نیست، زیرا با عدم استقبال از اتصال اشتراکی، اصل حکاکی تصویری شهر از وسط، هر فرد منطقه‌ای را اعلام می‌کند و می‌گوید «موفق باشید، صبح می‌بینمت». “می تواند یک راه واقعا سرگرم کننده برای ایفای نقش در نقش این قهرمانان باشد. در عوض، دلیل کمی برای جدایی وجود دارد، زیرا محتوای جانبی آنقدر ساده است که می‌خواهید فقط آنچه را که برای باز کردن قفل داستان اصلی بعدی از شما خواسته می‌شود، انجام دهید، نه بیشتر.

پیشنهاد خرید: خرید PS5

حتی کمبود عجیبی در محتوای آخر بازی وجود دارد. معمولاً این بازی‌های لوت‌محور در مسافت‌های طولانی ساخته می‌شوند، اما در اینجا بازی تمام نشانه‌های یک لوت گریند را بدون هیچ هدفی برای اجرای آن دارد. اگر تجهیزات من به اندازه کافی خوب است که بتوانم رئیس نهایی را شکست دهم – و همینطور هم شد – پس چه انگیزه ای برای ادامه دادن به بازی برای بهبود این تجهیزات دارم؟ من گمان می‌کنم که حالت چهار نفره Co-op Heroic Assault که در اواخر نوامبر عرضه می‌شود، ممکن است به این سؤال پاسخ بهتری بدهد، اما پنج هفته صبر برای بازگشت به بازی‌ای که در وهله اول خیلی خوب نیست، در برنامه‌های من نیست.

سخن آخر درباره نقد و بررسی بازی Gotham Knights

در پایان، پروژه به عنوان یک کل کمی به خطر افتاده است، و به جای احساس سفر پیروزمندانه قهرمانان نمادین، تاثیر ماندگار یکی از چرخه توسعه دشوار است. لغو ناگهانی نسخه‌های نسل آخر شاید اولین نشانه بود، اما بیشتر در حین بازی ظاهر می‌شود. این شامل عدم پشتیبانی 60 فریم بر ثانیه در کنسول ها، افت فریم در حالت انفرادی یا چندنفره، و تعداد عجیب و غریب بالای صفحه های بارگذاری پنهان است. در حال حاضر احساس پیری می‌کند، حتی وقتی که در بالای شهر به عنوان نگهبان خستگی‌ناپذیرش قرار می‌گیرد، هنوز هم می‌تواند بسیار زیبا به نظر برسد. در زیر کاپوت، من گمان می کنم که این بازی برای گذراندن هزینه های زندگی در حال انجام است. مطمئناً بازی کردن آن چنین احساسی دارد.

شوالیه گاتهام بیشتر به عنوان یک داستان هشدار دهنده عمل می کند تا گام بعدی منطقی برای این جهان داستانی. برای مدت طولانی هیچ کس نمی دانست چگونه یک بازی بتمن قانع کننده بسازد، و سپس ما چهار تا از آنها را در هفت سال بدست آوردیم. گرفتن چیزی که قبلاً کارآمد بود در حالی که به دنبال تکامل بود تحسین برانگیز است، اما وسواس در مورد غارت بد تصور، بدبینانه و بی مزه است. به نظر می‌رسد که حجم محتوا بر محتوای معنادار اولویت داده می‌شود، و برای کسانی که ممکن است از بازی لذت ببرند، غیبت پایان بازی قابل توجه است خواهد بود.


نوشته شده در  یکشنبه 102/9/12ساعت  1:50 عصر  توسط استاد تاریخ 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نقد تخصصی بازی Gotham Knights
نقد و بررسی بازی جدید God of War Ragnarok
نقد و معرفی بازی جدید دارک Immortal Unchained
نقد و معرفی بازی زیبای Life is Strange 2 + تصاویر
نقد عالی بازی Call of Duty: Black Ops 4 + عکس
حقیقت یک بازی؛ انقلاب 1979: جمعه? سیاه جدید 95
چهرههای امنیتی غائله مجاهدین خلق را کالبدشکافی کردند جدبد 95
نگاهی به تاریخ سامانیان قسمت اول
تاریخ قاجاریه(قسمت اول)
تاریخ قاجاریه(قسمت دوم)
قاجار
[عناوین آرشیوشده]